Hakone weer tot leven - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu Hakone weer tot leven - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu

Hakone weer tot leven

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Oktober 2024 | Japan, Hakone

Onze laatste hele dag in Hakone zit er al weer op. We begonnen een dag in de natuur bij de Chisuji watervallen (mam moest lang oefenen voordat ze de uitspraak door had.) Daar heb ik wat mooie foto's gemaakt. Een deel van die foto's deel ik hier later als ik wat meer tijd heb om foto's van de camera naar de pc te verplaatsen.

Daarna klommen we een klein stukje naar boven op de berg. Uiteindelijk stond er een bordje waar op stond dat het pad rotsachtig werd en dat we daarom moesten uitkijken. We besloten daarom terug te gaan omdat het anders voor mam te hoog (hoogtevrees) zou worden.

Na ons uitstapje gingen we winkelen in Hakone. De straten die er gisteren zo uitgestorven uitzagen, waren vandaag heel levendig. Je zag overal winkeltje met meibutsu oftewel lokale specialiteiten. Voor Hakone was dat vooral houtsnijkunst en heel veel verschillende snoepjes (maar snoepen kunnen ze in heel Japan goed). Ik had daar wat sleutelhangers, snoepjes en een haarspeld gekocht.

Tijdens de lunch gingen we eten bij een café genaamd Utrillo. Het café had een begin 20e eeuwse Franse sfeer. Nou ja, Frans volgens Japan, er stonden namelijk wat interessante dingen in het café. Het eten was wel heel lekker, thee met melk, hayashi rice (rijst met een soort hachee) en cheesecake. Mmm.

Om te voorkomen dat we weer in een spookstad terecht kwamen gingen we weer dineren in het hotel. Daarna gingen we de koffers inpakken voor onze volgende bestemming: Kioto (ik vind dat het 'Kyoto' moet zijn!). Dat deden we snel want we kunnen Hakone niet verlaten zonder dat we nog een keertje naar de onsen gaan. Ik mis de onsen nu al!

Hakone was prachtig qua natuur en heerlijk ontspannend. Even de drukte van Tokyo achter ons kunnen laten