Hakone de spookstad - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu Hakone de spookstad - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu

Hakone de spookstad

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

25 September 2024 | Japan, Hakone

Op onze eerste dag in Hakone stond er van alles op de planning. We begonnen met een bezoek aan het openlucht museum van Hakone. Dit is niet een openlucht museum zoals ze in Arnhem hebben, maar eerder een beeldentuin. Er waren echt prachtige standbeelden te zien van beelhouwers uit elke hoek van de wereld. Er was ook een toren met glas in lood die erg mooi was van binnen. Boven op de toren had je een mooi uitzicht over Hakone. We hebben hier erg veel foto's gemaakt.

Na het openlucht museum gingen we naar Owakudani. Owakudani is een vulkaan waar stoom uit de grond komt. Het ruikt er naar zwavel (omdat dat er veel is) maar dat is niet zo erg als je stil staat bij het mooie uitzicht. Owakudani staat bekend om de zwarte eieren en de zwarte curry. Ik had daar de zwarte curry gegeten en die was erg lekker.

Aan het eind van de dag gingen we een boottocht maken over het Ashi meer. We hadden extra betaald voor een wat lager deel van de boot zodat we wat makkelijker foto's konden maken. Na de boottocht hebben we ook een toori (hoge houten poort die je bij shinto tempels vindt) bezocht. We moesten wel lang in de rij wachten, maar gelukkig hadden we gezellige voor- en achterburen in de rij. Mam was ook in een van d'r buien. Wie is er nou de volwassene denk ik af en toe wel eens!

Daarna was het etenstijd. Omdat het in Japan een feestdag was, waren vrijwel alle restaurants dicht. Hst enige dat open was, waren kleine kroegjes waar je niet meer bij komt. Hakone was net een spookstad die avond. Mam en ik gingen dus terug naar het hotel waar het restaurant wel open was. Daar stond een feestmaal te wachten voor onze knorrende maagjes. Na het eten gingen we lekker uitbuiken in de onsen. Beter kan haast niet

• 11 Oktober 2024 - 09:30

Je Reisgenootje (dat Nu Weer Thuis Is):

Hoi Nikki

• 11 Oktober 2024 - 09:39

Je Reisgenootje (dat Nu Weer Thuis Is):

O, vergeet ik toch mijn berichtje erin te zetten.

Wat fijn dat je weer wat tijd hebt om de verslagen bij te werken. We hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan, dat het zonde is er niet meer foto's op te zetten. Dus: niet zo pinnig en uploaden die boel!!

Hakone was heerlijk!! Overdag heel aktief, prachtige natuur. 's Avonds lekker eten en in de Onsen.

En terwijl jij knorrend lag te slapen, [e-1f4a4] [e-1f4a4] heb ik maar de spullen gepakt voor vertrek naar Kyoto. De bus gaat per slot van rekening al rond half 8, daarna met de trein naar Odowara en dan met de Shinkansen (die hele snelle trein) naar Kyoto waar weer een nieuw avontuur wacht!