Ontspannen in Hakone - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu Ontspannen in Hakone - Reisverslag uit Hakone, Japan van Nikki Druenen - WaarBenJij.nu

Ontspannen in Hakone

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

23 September 2024 | Japan, Hakone

Vandaag 23 september zijn we vertrokken naar Hakone. De eerste dag daar hebben we gebruikt om bij te komen van het drukke Tokio. Vandaar dat dit maar een kort verhaaltje zal zijn.

De dag begon met een beetje twijfel. Op ons ticket stond 24.9.23. Mam zag alleen 24.9, dus ze dacht "Oh nee dit is de verkeerde datum!" Gelukkig was die twijfel maar van korte duur en werd haar uitgelegd dat ze in Japan data opschrijven als Jaar, maand, dag, 24 was dus de 24 van het jaar 24. Oepsie.

De treinrit was lekker relaxt met een muziekje op. Onderweg zagen we op een van de haltes 2 treinspotters. Het waren allebei jongens van ergens rond de 20. De jongens waren erg fanantiek aan het fotograferen. Ik besloot om naar ze te zwaaien, en ze zwaaiden terug, en hoe. Ze waren erg enthousiast, lachten vrolijk en dansten zowat op hun stoel. Volgens mij heb ik met een klein gebaar hun dag een stuk leuker gemaakt.

We gebruikten de eerste dag van Hakone om tot rust te komen. Tegenover het hotel was een gebouw waar van alles was. Een souvenier winkel, een restaurant met lekker Japans eten, de onsen, en als kers op de taart een manga bibliotheek. De manga's waren natuurlijk geschreven in het Japans, maar dat zag ik vooral als een kans om mijn Japans te oefenen. Nadat ik lekker had gebadderd in de onsen pakte ik een manga om te kijken of ik hem kon volgen. Dat lukte erg goed, als ik in Osaka ben ga ik er zeker een paar kopen om mee te oefenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 07 Sept. 2024
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 1082

Voorgaande reizen:

18 September 2024 - 16 December 2024

Yatto Nihon he Ikimasu!

Landen bezocht: